Τετάρτη 7 Ιουνίου 2017

ενυδρείο και πρόσθεση


ΕΝΥΔΡΕΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΣΗ






Ορισμένες βασικές γενικές αρχές που μπορεί να αποτελέσουν το θεμέλιο επιτυχημένων προγραμμάτων αντιμετώπισης και της καθημερινής διδακτικής πράξης σύμφωνα με τους Carnine, Mercer και Mercer, Rivera και Smith και Serna και Patton στον Αγαλιώτη (2000) είναι :

1) Η εξασφάλιση της ενεργητικής συμμετοχής του παιδιού στο πρόγραμμα. Η συναίνεση και το ενδιαφέρον του παιδιού για την υλοποίηση του προγράμματος είναι βασικοί παράγοντες της επιτυχίας του. 
2) Ο σεβασμός της ακολουθίας των τρόπων αναπαράστασης της μαθηματικής γνώσης. Οι έννοιες και οι δεξιότητες πρέπει να αναπαρασταίνονται πρώτα στο πραξιακό και κατόπιν στο εικονικό και τελευταία στο συμβολικό. Οι μαθητές που πιέζονται να περάσουν γρήγορα στον συμβολικό χειρισμό των αριθμητικών διαδικασιών ( πχ εκτέλεση πράξεων με χαρτί και μολύβι) ενώ έχουν ακόμα ανάγκη τον χειρισμό των  σχετικών γνώσεων σε επίπεδο συγκεκριμένου υλικού. 
3) Η ευελιξία στην χρήση διδακτικών μεθόδων και η προσαρμογή τους στο μαθησιακό ύφος του μαθητή.
4)   Η προώθηση της θετικής στάσης του μαθητή προς τα μαθηματικά. Ιδιαίτερα στην περίπτωση παιδιών με επανειλημμένες σχολικές αποτυχίες όπως τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχει ιδιαίτερη σημασία να τονωθεί το αυτοσυναίσθημα τους και να βελτιωθεί η αυτοεικόνα τους.

Υλικά: 
Δύο πλαστικά μπολ (ενυδρεία), μπάλες νερού σε μπλε χρώμα, ξύλινα ψαράκια, ανάγλυφα ψηφία αριθμών, ξύλινο δοχείο με κοχύλια

Δραστηριότητα: 
Τοποθετούμε μπροστά στο παιδί τα ενυδρεία με τα ψάρια και τα ανάγλυφα ψηφία των αριθμών με τη μαθηματική πράξη. Το παιδί τοποθετεί τα ψάρια των ενυδρείων στη θάλασσα (δοχείο με κοχύλια)













Στη συνέχεια,  μετράει τα ψάρια ξανά. Ρωτάμε: Πόσα ψάρια υπάρχουν τώρα στη θάλασσα; αφού απαντήσει το παιδί, τοποθετεί τον ανάγλυφο αριθμό που πρέπει και λύνει την μαθηματική πράξη.

















Αντωνία Κυρμίτση 
Φιλόλογος - Ειδική Εκπαίδευση ΜΑ
Εξειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες/δυσλεξία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου